BP Piastów Jakuszyce - jeden z najbardziej znanych Biegów Górskich w Polsce...

Świetna wycieczka do Jizerki!

17 osób z różnych stron kraju i Drezna wzięło dziś udział w naszej wycieczce biegowej z Jakuszyc do Jizerki i z powrotem. Było kapitalnie!

Było ciepło, ale nie upalnie, nie padało, ale najważniejsze, że znaleźli się chętni! Z Kętrzyna na Mazurach, Poznania, Kowar, Jeleniej Góry, Bolesławca i niemieckiego Drezna. Poziom uczestników był zróżnicowany, ale wszyscy dali radę przebiec cały dystans - ponad 17 kilometrów z przewyższeniem około 500 metrów (jak to zwykle bywa, różne zegraki pokazały różne przewyższenia).

Ruszyliśmy z Jakuszyc na Samolot, zbiegliśmy z niego na Orle, przez Granicznik dotarliśmy do mostu granicznego na Izerze. Potem skręciliśmy w lewo, by po kamieniach wspiąć się pod Bukovec. Atak szczytowy zakończyliśmy wspólnymi zdjęciami na szczycie z cudownym widokiem na Jizerkę.

Zbiegliśmy do niej, napiliśmy się kofoli w gospodzie, okrążyliśmy Jizerkę, zbiegliśmy do mostu granicznego na Izerze, skąd przez Granicznik i trasę Spacerową wrócić do Jakuszyc. Tu jeszcze chwilę pogadaliśmy, kilka biegaczek wybrało się pod prysznic do Dolnośląskiego Centrum Sportu Polana Jakuszycka, a wszyscy umówiliśmy się na kolejną wycieczkę biegową z Biegiem Piastów. Jest oczywiście otwarta dla wszystkich. Każdy będzie mieli widziany! Początek o godz. 10:00. Termin podamy.

Dziękujemy bardzo wszystkim za przyjazd i udział!